Mar 24, 2008

Dela u pesku

Jim Denevan slika slobodnom rukom u pesku. Njegove slike u pesku se prostiru i čitavom plažom, a Jim radi na slikama i po 7 časova i pređe 50km. Dok crta, koristi samo jedan štap i ne služi se nikakvim sredstvima za merenje. Ova dela u pesku nažalost nisu trajna jer ih talasi odnose ubrzo po završetku.

Mar 21, 2008

YouTube nagrade 2007

Dodeljene su YouTube 2007 nagrade i to u 12 kategorija. Ovo je drugi put da YouTube korisnici biraju najbolje video klipove koji su tokom godine postavljeni na YouTube. U svakoj od kategorija bilo je šest nominovanim videa, a kategorije su: "adorable", music, sports, comedy, instructional, short film, inspirational, commentary, creative, politics, series, eyewitness.
Pobednik u kategoriji music je 25-godišnji Tay Zonday koji je postao prava internet super-zvezda zahvaljujući svom dubokom glasu i svojoj pesmi "Chocolate Rain" koju je pogledalo preko 15 miliona osoba. U kategoriji eyewitness pobedio je fascinantni snimak borbe bufala i lavova. U kategoriji creative pobedio je ljudski tetris o kome sam već pisala, a u kategoriji short film pobednik je filmić o devojčici čija mama boluje od alchajmerove bolesti. U "adorable" kategoriji pobednik je Laughing baby video u kome se 9-mesečni Ethan trese od smeha dok cepa novine.
Pobednici u svim kategorijama se mogu videti ovde.

Mar 20, 2008

Bez frekvencija za Google

Najveći pobednik američke aukcije frekvecija u frekvencijskom opsegu oko 700 MHz su Verizon i AT&T, objavila je američka agencija za raspodelu frekvencija FCC. Ove frekvencije ranije su zauzimali analogni TV kanali, a prelaskom na digitalnu TV značajan deo frekvencija postao je slobodan. Budući da se radi o relativno niskim frekvencijama (ispod 1 GHz) signal se prostire jako dobro, pa se može relativno lako pokriti velika teritorija. Tokom aukcije sve oči bile su uprte u Google koji je najavio da će učestvovati u aukciji za ove atraktivne frekvencije i tako možda proširiti delatnost na pružanje usluga bežičnog prenosa podataka. Google na kraju nije dobio nikakve frekvencije, pa od Google bežične mreže za sada nema ništa.
Ipak, neki analitičari smatraju da je Google izašao iz aukcije kao pobednik. Google se zalagao za princip otvorenosti pri dodeli frekvencija koji je radikalno drugačiji u odnosu na dosadašnju praksu. Najavili su da će ući u aukciju sa ponudom od bar 4.6 milijarde dolara ako ovi principi budu ispunjeni. FCC je pri definisanju pravila o korišćenju frekvencija dobrim delom izašao u susret Google-u podržavši principe otvorenosti aplikacija i korisničkih uređaja. Ovi principi otvaraju vrata Google-ovim mobilnim aplikacijama i Android mobilnim telefonima bez obzira na to što su, umesto Google-a, Verizon i AT&T dobili frekvencije.

IM na Facebook-u

Znam da je mnogima već dosta pričanja o Facebook-u, iPhone-u, itd. Ipak, znam i da mnogi favorizuju ovaj social networking sajt u odnosu na druge, te ću barem sa njima podeliti svoje zadovoljstvo zbog konačnog uvođenja Instant Messenger-a na Facebook. Novi Facebook Chat obradovaće mnoge korisnike, a drugim sličnim sajtovima daće dobar primer. U najmanju ruku, drugi social networking sajtovi više neće imati izgovor "da ni Facebook nema IM". Ova funkcija trebala bi u naredne 2 nedelje postati dostupna. Pored toga, u Facebook-u su izgleda odlučili da svojim korisnicima daju više privatnosti. Funkcija "finog podešavanja" profila daje mogućnost da korisnici izaberu koji će deo njihovog profila biti vidljiv za druge a koji ne. Ovako nešto do sada nije bilo moguće na Facebook-u. Na primer, prilikom postavljanja novih slika u foto-album sada će se pojaviti prozorčić u kome se mogu vršiti individualna podešavanja. Korisnik će biti pitan ko ubuduće može videti postavljenu sliku, a ponuđene mogućnosti su "svi", "prijatelji i prijatelji prijatelja", "svi prijatelji" pa do imenovanja samo određenih osoba ili čak samo sebe. Loša zaštita podataka je kritika koja je dugo upućivana Facebook-u. Kritika je izgleda urodila plodom i stvari su počele da se menjaju na bolje.

Mar 19, 2008

Čučavac i Olimpijada

Najpre se protestovalo zbog zagađenog vazduha i neki atletičari su najavili da neće učestovati na Olimpijskim igrama u Kini jer bi im to moglo ugroziti zdravlje. Potom su usledili pozivi na bojkot olimpijade zbog dešavanja u kineskoj provinciji Tibet. Najnoviju glavobolju za organizatore Olimpijade u Kini predstavljaju javni toaleti. Naime, na mnogim od lokacija na kojima će se održavati takmičenja u javnim WC-ima postoje samo tradicionalni kineski čučavci, tj. nema WC šolje na kakvu smo se navikli u Evropi. Organizatori su najavili da će zameniti određen broj čučavaca šoljama kako bi se bar zadovoljile potrebe atletičara, novinara i olimpijskih delegacija. A obični posetioci moraće da se već nekako snađu... Čučavac problem obišao je već sve svetske medije, a na BBC-ju pišu o pravoj olimpijskoj krizi.

Mar 18, 2008

Taaz: Virtuelni make-up

Drage ženice, od danas možete isprobati na sopstvenom izgledu sve ono što vam je do sada bilo suviše komplikovano ili čak nemoguće: mnogobrojne frizure, boju očiju, najrazličitiju šminku. Eksperimentisanje svojim izgledom možete činiti na sajtu Taaz.com, koji je danas otvoren i za sada je besplatan. Sve je vrlo jednostavno za korišćenje. Potrebno je da se registrujete (traje 30-60 sek) i postavite fotografiju koju želite da obrađujete. Ona (fotka) treba biti jasna a vaše lice u prvom planu. Softver koji prepoznaje usne i oči će vas "zamoliti" da mu kratko pomognete u uobličavanju istih. Kada ste to uradili zabava može da počne: uređivanje kose, frizure i boje, doterivanje tena, stavljanje sočiva u boji, korektora, senke, ajlajnera, maskare, ruža, rumenila, itd. Zanimljivost: za kojom god bojom da posegnete u šminkanju pored će se pojaviti njen ekvivalent od postojećih kozmetičkih firmi. Takođe možete naći i puno saveta dok eksperimentišete sa frizurom, sjajem za usta... Dovršene fotografije mogu se deliti sa drugim korisnicima, ocenjivati, komentarisati. Ja sam probala da lepoj Cate Blanchett stavim malo drugačiju šminku.

Koliko dodavanja?

Mali test opažanja. Koliko dodavanja loptom beli tim izvede u ovom kratkom videu (kliknite na sliku ispod)? Nije lako, ali uz naprezanje i dobru koncentraciju uspećete da izbrojite broj dodavanja belih igrača. Mnogima "ono" iz videa promakne i pored svoje veličine i očiglednosti. Radi se o efektu nenamerne slepoće a uzrokuje ga jaka mentalna koncentracija na određenu stvar koja vodi do slepoće za nešto drugo što se nalazi u našem vidokrugu.